Verslas/Ekonomika

Žmogus ir prekinis ženklas

Verslo sėkmės pagrindas – populiarus prekės ženklas, kuriamas tobulai pasitelkiant asmenybės žavesio, puikius bendravimo įgūdžius. Geras verslininkas turi talentą kreiptis į kitus natūraliai, be iš anksto paruošto scenarijaus, ir ši savybė, glaudžiai susieta su aistra tam, ką jis dirba, verslininką paverčia patikimu vedliu į rytdieną, į gerą produktą ir pripažinimą.

Nereikia nė sakyti, kad gyvename prekės ženklų amžiuje. Prieš du ar tris dešimtmečius šis žodžių junginys vargu ar buvo vartojamas. Dabar viskas pasikeitė. Didelės kompanijos, parduodančios mums drabužius, šokoladą, automobilius ar spaudos paslaugas, skiria daugybę laiko reklamuoti save kaip prekinį ženklą, o ne prekės tiekėją. Jos nori mus sudominti, įtraukti į savo bendruomenę ar socialinį tinklą ir padaryti savo gerbėjais tam, kad rekomenduotumėme jas savo draugams ir pažįstamiems.

Ir mes mielai žaidžiame šį žaidimą. Būdami vartotojai, mielai kalbame apie prekinius ženklus, kuriems esame ištikimi. Jungiamės prie gerbėjų bendruomenių arba patys jas sukuriame tokiose socialiniuose tinkluose.

Mes esame tai, ką vartojame, o mūsų pasirinkti prekės ženklai padeda įtvirtinti poziciją bendruomenėje ir tuo pačiu metu išsiskirti iš kitų. Kitaip tariant, jie apibrėžia, kokie mes esame. Taip pat prekiniais ženklais pasauliui demonstruojame, kaip mums sekasi, kiek uždirbame ir kaip galime išlaidauti, netgi – iki tam tikro lygio – kokios mūsų vertybės.

Kompanijos patrauklumui didelę reikšmę turi asmenybės. Pavyzdžiui, kodėl “Apple” dažniau laikoma geresne už “Microsoft”? Ir Billas Gatesas, ir Steve’as Jobsas yra žmonės, turintys dideles vizijas, tačiau pastarasis kažkodėl veikia žaviau. Leidėjai, reklamos specialistai, dizaineriai ir filmų kūrėjai “Apple” kompiuterius renkasi dažniau dėl jos techninių savybių, stiliaus ir tapatinimo su Steve’u, kurį laiko savu ir charizmatišku.

Žmonės taip pat gali būti prekės ženklai. Profesiniame pasaulyje karjera daugiau ar mažiau priklauso nuo to, kaip žmogų vertina kolegos, klientai ir prekybos partneriai. Iš tiesų, kaip vis dažniau girdime iš darbo konsultantų, sėkmę dirbant ar vadovaujant smulkiajam verslui gali daugiau lemti mūsų įvaizdis ir savęs pateikimas, o ne atliekamas darbas.