Krovininių automobilių skirstymas yra labai svarbu jei kalbėsime ne tik apie praktinį, bet ir apie juridinį susidūrimą su šio tipo automobiliais, kai jie yra reikalingi vienokiam ar kitokiam paslaugų teikimui. Būtent apie pagrindinį krovininių automobilių skirstymą šiandien ir kalbėsime.
Įkrovumas
Įkrovumas yra vienas iš esminių faktorių, pagal kuriuos yra skirstomi krovininiai automobiliai, kadangi tai nurodo jų pajėgumą bei galimybes pervežant krovinius svorio atžvilgiu. Šiuo atžvilgiu yra 5 pagrindinės krovininių automobilių kategorijos. Pirmoji – ypač mačo įkrovumo krovininiai automobiliai, kurių įkrovumas nesiekia nei pusės tonos. Mažo įkrovumo krovininių automobilių krovumas svyruoja nuo pusės, iki 2 tonų. Vidutinio įkrovumo krovininių automobilių krovumo diapazonas yra kiek didesnis – jis svyruoja nuo 2 iki net 8 tonų. Didelio įkrovumo krovininių automobilių krovumas yra tarp 8 ir 16 tonų, o tuo tarpu ypač didelio krovumo krovininiais automobiliais vadiname tuos, kurių krovumas yra didesnis net ir už 16 tonų.
Nominalinis įkrovumas
Nominalinis įkrovumas yra kiek supaprastinta praeito punkto versija, skirstanti krovininius automobilius į kiek mažesnį kiekį grupių pagal tą patį aspektą – krovumą. Kroviniai automobiliai, kurių krovumas : 0,5; 1; 1,5; 3; 5; 8; 16t, yra vadinami bortiniais. Antrojo tipo – balninių vilkikų krovumas siekia 3, 5, 8 ir 12 t., su atitinkamai 6, 10, 16 ir 25t. Puspriekabėmis.
Kėbulas
Kėbulo tipas – taip pat svarbus aspektas, pagal kurį yra skirstoma didžioji dalis transporto priemonių, prie kurių galime priskirti ir krovininį transportą. Iš esmės krovininiai automobiliai pagal kėbulo tipą yra skirstomi į 2 pagrindinius tipus : uždaro ir atviro tipo kėbulus turinčius krovininius automobilius. Uždaro kėbulo tipo krovininėms transporto priemonėms priskiriame kietus ir izoterminius furgonus bei mikro autobusus. Tuo tarpu krovininiu transportu su atviro tipo kėbulu vadiname autotransporterius, savivarčius ir miškovežius.
Ašių skaičius
Ašių skaičius – paskutinis iš šiandien minimų, bet tikrai ne ką mažiau svarbus krovininių transporto priemonių skirstymo aspektas nei bet kuris kitas minėtas ankščiau. Ašių skaičius yra svarbus dėl to, nes nuo jo tiesiogiai priklauso transporto priemonės vežamoji galia, kas yra esminė kiekvienos krovininės transporto priemonės charakteristika. Bet šis skirstymas yra pasitelkiamas ne tik transporto priemonės galios nustatymui – jis yra naudojamas ir kelių žymėjimui, neleidžiant daliai krovininių transporto priemonių važiuoti konkrečiais keliais. Šiuo atveju konkretinti tai, kokie yra šio skirstymo tipai, yra tiesiog neverta, kadangi šių tipų potencialiai gali būti lygiai tiek, kiek yra ir galimų ašių kiekių skirtinguose krovininiuose automobiliuose. Bet vertėtų aptarti tai, kas yra geriau – krovininis automobilis su didesniu, ar kiek mažesniu ašių skaičiumi.
Kalbant apie ašių skaičių, be jokių abejonių būtent didesnis ašių kiekis automobilyje tampa dideliu privalumu. Taip yra dėl to, nes kuo daugiau ašių yra transporto priemonėje – tuo į daugiau dalių pasiskirsto transporto priemone vežamo krovinio svoris. Tai yra ypač svarbu jei kalbame apie sunkių krovinių vežimą, kadangi ašių skaičius suteikia didesnę automobilio keliamąją jėgą, kuri tokiais atvejais turi ypač didelę svarbą.