Garsusis kūrėjas Džordžas Luis teigė, kad tai, kas slypi už visų persekiojančių minčių, to, ką kuriate kiekvieną savo gyvenimo sekundę ir ko niekada negalite išsižadėti, tai yra didysis gyvenimo sumanymas. Kaip didysis sumanymas pasiekia Jus, taip jis užvaldo ir vartotojų smegenis bei širdį, o tai lemia didelio masto prekybą.
Siekiant tapti komunikacijos meistru, žodžiai ir vaizdai privalo patraukti žmonių dėmesį, įsiskverbti į jų protus, sušildyti širdis ir paskatinti juos imtis veiksmų. Faktas yra tas, kad šauni reklama neša naudą gaminiui. Jeigu esate verslininkas, turite įkūręs pradedančiąją įmonę arba darbuojatės kūrybiškumo reikalaujančioje srityje – visada ieškokite didžiojo sumanymo.
Visi kūrybiški sprendimai turi paveikti per milisekundę. Neabejotina, kad šauniausias plakatas, reklama, pakuotė, žurnalo ar knygos viršelis, logotipo dizainas ir t.t., turi akimirksniu įsiskverbti į žmogaus smegenis bei širdį ir būti įsimintinas. Tai gali būti ir visai minimalistinė reklama be jokio konkretaus produkto, jokio logotipo, jokių grafikų.
Ilgi, ištęsti, neinformatyvūs ir painūs pristatymai verslo pasaulyje yra norma. Kai skaitote šį tekstą, tūkstančiai kalbų, „PowerPoint” pristatymų ir spontaniškų šnekų klausytojams sukelia katatoniją. Supraskite: jeigu negalite savo minčių išreikšti glaustai ir nustebinti auditorijos pateikdami vaizdinę informaciją per milisekundę – tai nėra tas stebuklingas didysis sumanymas.
Kuriant reklamą, pirmiausiai reikia galvoti apie žodį. Dažniausiai manoma, kad kūrybos vadovai, kuriuos dauguma laiko beraščiais, mąsto vien tik vaizdiniais, o iš tiesų dauguma tą ir daro. Jie tyrinėja žurnalus, kad aptiktų vaizdinės medžiagos, tačiau visa tai būna pernelyg fragmentiška ir netinkama, kad leistų jiems pradėti darbą. Apmaudu, bet dauguma kūrybos vadovų nebando užrašyti savo idėjų: dažniausiai jie sėdi krapštydami nosį ir laukia, kol rašytojas nugludins žodžius, neturinčius jokio kūrybinio užtaiso. Kita vertus, saujelė šaunių kūrybos vadovų yra sukūrę bene pačias geriausias reklamų antraštes patys arba išvien su talentingais rašytojais. Ir, atvirkščiai, net jeigu tekstų kūrėjas darbuojasi savarankiškai, jo žodžiai privalo skatinti vaizduotę, nes galingą reklaminės kampanijos sumanymą galima perteikti tik vaizdinių galimybių kupinais žodžiais, kurie leidžia susidaryti tobulai žodžių ir vaizdų sinergijai.
Jeigu esate kūrybos vadovas, įsidėmėkite šiuos žodžius: kiekviena reklama, visi reklaminiai spaudos gaminiai, televizijos laidos ar kampanijos yra jūsų pačių rankose – tai jūsų kūdikis. Jeigu esate tekstų kūrėjas, privalote dirbti kartu su vaizdinės komunikacijos specialistu.